Úkoly a cvičení

  1. Napište krátké pojednání o Vaší zkušenosti s využitím ICT ve výuce. Pokud takovouto zkušenost nemáte, oslovte nějakého kolegu, který již takovéto zkušenosti má a vyzpovídejte jej. Zaměřte se na tu část, která změnila přístup k výuce daného předmětu.
  2. Zahledejte v internetu a zjistěte, zda existuje nějaký výukový SW, který se týká Vámi vyučovaného předmětu. Lektorovi zašlete e-mailem odkaz na WWW stránku s rešerší k tomuto programu. Jako zdroj Vám může posloužit např. Evaluační web MŠMT (web26.e-gram.cz).

Odpovězte si na následující otázky
  1. Proč bych měl(a) vlastně počítačové technologie používat ve své výuce?
  2. Co jiného či zcela nového počítačové technologie nabízejí učiteli ve výuce/žákům při jejich učení?
  3. K čemu může učitel počítačové technologie použít ve své pedagogické práci?
  4. Co vlastně znamená dovednost psát?
  5. Co vlastně znamená dovednost číst?
  6. Co znamená umět počítat?
  7. Jak budou v nejbližší budoucnosti vypadat učebnice, učební zdroje pro žáky?
  8. Jak budou vypadat modely pedagogické komunikace?
  9. Jak bude v nejbližší budoucnosti vypadat pracovní stůl učitele?
  10. Jak bude v nejbližší budoucnosti vypadat pracovní stůl žáka?
  11. Jak bude organizována školní výuka?
  12. Jak bude vypadat školní prostředí?
  13. V čem spočívá edukační potenciál ICT?
  14. Jaké budu mít možnosti pro svůj aprobační předmět?
  15. Co konkrétně já jako učitel mohu pomocí technologií ve své výuce dělat jinak?
  16. Jak byste používal(a) e-mail, WWW, textový editor, grafický editor, tabulkový kalkulátor ve své výuce?
  17. Jakým způsobem začít budovat tzv. "digitální stůl"?
  18. Co vše bude učitel potřebovat, aby mu takový "stůl" dovolil plnit funkce, které potřebuje ke každodenní práci se žáky ve škole?
  19. Jak můžu využít ICT ve vybraném tématu svého aprobačního předmětu?

Zpět